Κυριακή, 23 Αυγούστου 2009

Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός - Hλεκτρονικό περιοδικό Art.mag - Συντάκτης: Βατικώτης Παντελής

Ο Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός μπορεί να θεωρηθεί το ισχυρότερο καλλιτεχνικό κίνημα της Αμερικανικής τέχνης.
Ένα κύριο χαρακτηριστικό της ζωγραφικής και της γλυπτικής μετά το 1950 είναι ότι διεθνοποιήθηκε. Παρόλο που μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η σύγχρονη τέχνη ξεπέρασε τα γεωγραφικά σύνορα από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής της, μπορούμε επίσης να υποστηρίξουμε ότι μέχρι το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο εξακολουθούσαν να υπάρχουν εμφανή εθνικά στοιχεία.

Το Παρίσι διατηρώντας έντονα κοσμοπολίτικο χαρακτήρα αποτέλεσε πόλο έλξης καλλιτεχνών από την Ευρώπη και την Αμερική.
Παρόλη την αίγλη του Παρισιού, ο μοντερνισμός άνθησε και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, παίρνοντας στην Γερμανία και την Αυστρία τη μορφή του Εξπρεσιονισμού, στην Ιταλία τη μορφή του Φουτουρισμού, στη Ρωσία και την Ολλανδία τη μορφή του Κονστρουκτιβισμού.Μέχρι το 1960 η κυρίαρχη τάση τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, ακόμη και στην Ιαπωνία, ήταν η αφαίρεση, γεωμετρική αφαίρεση ή κάποια μορφή αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Οι επιρροές διαδίδονταν αστραπιαία από χώρα σε χώρα.

[..η συνεχεια στο artmag]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου